Selamat Datang PORTAL RASMI JABATAN TENAGA MANUSIA (JTM)   Click to listen highlighted text! Selamat Datang PORTAL RASMI JABATAN TENAGA MANUSIA (JTM) Powered By JTM

Pencapaian Piagam Pelanggan

Kategori: Mengenai Kami
Hit: 17505

Jabatan Tenaga Manusia (JTM) diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih. Dengan itu, kami berjanji:-

1. Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang di ILJTM selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula.

STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OGOS) TAHUN 2021

Bil

Piagam Pelanggan

Sesi

Tarikh permohonan dibuka

Tarikh permohonan ditutup

Tarikh Hebahan Tawaran

Tarikh Pendaftaran

Pencapaian

1.

 

Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang di ILJTM selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula (Bahagian Pengurusan Latihan)

2/2021 22 Feb 2021 26 Apr 2021 10 Jun 2021 25 Julai & 26 Jul 2021 (Pendaftaran Pelajar Baharu
Sesi 2/2021)
100%

 

2. Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil/diploma dalam tempoh dua (2) bulan selepas tamat sesi latihan.

STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OGOS) TAHUN 2021
Bil Piagam Pelanggan Bilangan Diterima Bilangan Diproses dan selesai Peratus Pencapaian
1 Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil/diploma dalam tempoh dua (2) bulan selepas tamat sesi latihan. 10,320 10,320 100%

 

3. Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.

STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OGOS) TAHUN 2021
Bil Piagam Pelanggan Bilangan Diterima Bilangan Diproses dan selesai Peratus Pencapaian
1 Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap. (Cawangan Kewangan) 89 89 100.00%

 

4. Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.

STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OGOS) TAHUN 2021
Bil Piagam Pelanggan Bulan Bilangan Diterima Bilangan Diproses dan selesai Peratus Pencapaian
1 Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklum balas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja. Ogos 2021 26 26 100%


5. Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.

STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OGOS) TAHUN 2021
Bil Piagam Pelanggan Bulan Bilangan Diterima (Panggilan) Bilangan Diterima (Kaunter) Jumlah
1 Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit. Ogos 2021 904 187 1091

 

Click to listen highlighted text! Powered By JTM