Jabatan Tenaga Manusia (JTM) diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih. Dengan itu, kami berjanji:-
1. Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang di ILJTM selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OKTOBER) TAHUN 2021 |
Bil
|
Piagam Pelanggan
|
Sesi
|
Tarikh permohonan dibuka
|
Tarikh permohonan ditutup
|
Tarikh Hebahan Tawaran
|
Tarikh Pendaftaran
|
Pencapaian
|
1.
|
Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang di ILJTM selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula (Bahagian Pengurusan Latihan)
|
2/2021 |
22 Feb 2021 |
26 Apr 2021 |
10 Jun 2021 |
25 Julai & 26 Jul 2021 (Pendaftaran Pelajar Baharu Sesi 2/2021) |
100% |
2. Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil/diploma dalam tempoh dua (2) bulan selepas tamat sesi latihan.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OKTOBER) TAHUN 2021 |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Bilangan Diterima |
Bilangan Diproses dan selesai |
Peratus Pencapaian |
1 |
Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil/diploma dalam tempoh dua (2) bulan selepas tamat sesi latihan. |
10,320 |
10,320 |
100% |
3. Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OKTOBER) TAHUN 2021 |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Bilangan Diterima |
Bilangan Diproses dan selesai |
Peratus Pencapaian |
1 |
Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap. (Cawangan Kewangan) |
89 |
89 |
100.00% |
4. Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OKTOBER) TAHUN 2021 |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Bulan |
Bilangan Diterima |
Bilangan Diproses dan selesai |
Peratus Pencapaian |
1 |
Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklum balas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja. |
Oktober 2021 |
13 |
13 |
100% |
5. Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (OKTOBER) TAHUN 2021 |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Bulan |
Bilangan Diterima (Panggilan) |
Bilangan Diterima (Kaunter) |
Jumlah |
1 |
Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit. |
Oktober 2021 |
904 |
187 |
1091 |